You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Przebudowa mostu kolejowego na rzece Łupawa

Opis projektu

Lokalizacja: Łebień, Polska

Konstrukcję tego obiektu stanowią łuki ze sklepieniem ceglanym, łuk ze sklepieniem betonowym oraz podpory mostu wykonane z kamienia. Most został zbudowany w 1870 roku w trakcie budowy linii kolejowej. Obiekt znajduje się pod ochroną Konserwatora Zabytków, obecna przebudowa ma zachować wygląd zewnętrzny konstrukcji (sklepienie ceglane, ściany boczne, podpory kamienne) oraz umożliwić budowę drugiego toru. Długość całkowita: 73.68 m, szerokość całkowita: 10.0 m.

Wymagania

  • Ustrój nośny w formie żelbetowej ramy ze spadkami poprzecznymi i podłużnymi, o zmiennym przekroju poprzecznym składającym się z: płyty żelbetowej o grubości od 80 cm do 95 cm oraz ściankami bocznymi z przełamaniami o wysokości od 80 cm do 180 cm
  • Podparcie ustroju na schodkowo ułożonych profilach stalowych wokół podpór kamiennych.
  • Zapewnienie pełnego dostępu do powierzchni bocznych podpór kamiennych i łuków ceglanych celem prowadzenia prac żelbetowych równolegle z pracami konserwatorskimi.

Klient

Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o.

Korzyści dla klienta

  •  Deskowanie dopasowane do nieregularnego kształtu obiektu
  • Kompleksowe i elastyczne rozwiązania systemowe dostosowane do charakterystyki konstrukcyjnej XIX-wiecznego zabytkowego mostu
  • PERI UP Flex jako rusztowanie podporowe i fasadowe - pełny dostęp do powierzchni bocznych istniejących podpór kamiennych oraz łuków

Rozwiązanie PERI

  • Pierwomontowane panele dźwigarowe VARIO dopasowane do zmiennego przekroju, brak powtarzalnych paneli.
  • Podparcie z modułowych wież PERI UP Flex z podestami roboczymi UDG i zintegrowanymi pionami komunikacyjnymi.