You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Remont Mostu Śląsko-Dąbrowskiego

Opis projektu

Lokalizacja: Warszawa, Polska

  • Stalowy most kołowo-tramwajowy o długości 527 m (6 przęseł) i szerokości całkowitej 20,7 m
  • Konstrukcję stanowią dwudźwigarowe ciągłe belki stalowe o zmiennej wysokości 
  • Zbudowany na ocalałych po II wojnie światowej filarach mostu Kierbedzia
  • Integralny fragment Trasy W-Z, który 22 lipca 1949 połączył Pragę ze Śródmieściem
  • W odróżnieniu od większości warszawskich torowisk, tory tramwajowe są poprowadzone na jezdni dla samochodów
  • Projektant przeprawy: Jerzy Kozieł

Wymagania

  • Bezpieczne wykonanie robót antykorozyjnych
  • Platformy robocze zapewniające optymalny dostęp do skomplikowanej, zmiennej geometrii konstrukcji obiektu
  • Szczelna, płaska powierzchnia pomostów
  • Szczelne rusztowanie, zabezpieczające przed zanieczyszczeniem środowiska - przed przedostaniem się ścierniwa na zewnątrz
  • Zamocowanie konstrukcji rusztowania tylko do spodu konstrukcji obiektu (bez zajmowania miejsca na górze płyty drogowej) w wyznaczonych punktach, przy zachowaniu wymiarów skrajni.

Klient

Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty S.A.

Korzyści dla klienta

  • Bezpieczeństwo wykonywania prac w każdych warunkach atmosferycznych
  • Dotrzymanie napiętego harmonogramu robót
  • Wykonanie prac zgodnie z wysokimi wymaganiami technologicznymi projektanta
  • Pewność dostaw wymaganego potencjału rusztowań na budowę
Andrzej Zawitkowski
Kierownik budowy

Zakres prac obejmował montaż rusztowania w postaci szczelnej platformy pod stalową konstrukcją mostu. PERI wywiązała się z tego zadania bardzo dobrze. Pozwoliło to na bezpieczne prowadzenie prac antykorozyjnych konstrukcji.

Rozwiązanie PERI

  • Modułowe rusztowanie PERI UP Rosett, umożliwiające dopasowanie do skomplikowanej, zmiennej geometrii konstrukcji obiektu
  • Podwieszona do elementów mostu za pomocą specjalnych cięgien łańcuchowych platforma robocza PERI UP Rosett o szerokości 22,5 m
  • Platformy szczelnie wypełnione podestami UDS, oprócz wydzielonych, zabezpieczonych balustradą  miejsc na luki transportowe (w każdym momencie mogły być uzupełnione podestami)
  • Rusztowanie na bokach szczelnie zakryte plandeką uniemożliwiającą przedostanie się ścierniwa na zewnątrz
  • Schodnie dostępowe PERI UP Rosett gwarantowały bezpieczny dostęp na pomosty
  • Systemowe połączone dźwigary kratowe ULS / ULA HD jako przewieszenia stosowane w miejscach zapewnienia skrajni drogowej
  • Bezpieczny i szybki montaż dzięki stosowaniu wsporników na stężeniu UBK – słupek z wcześniej zamocowanym stężeniem UBK wysuwano z bezpiecznej pozycji na zewnątrz za pomocą poziomych rygli UH