Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge – With 6 kilometers the longest underwater tunnel of the world. The tunnel elements with lengths of 180 m were poured in eight individual segments of 22.50 m each – monolithic, tie-less and adhering to the strictest dimensional accuracy features.

Budownictwo tunelowe

Na całym świecie budownictwo tunelowe rozkwita. Jeden rzut oka na statystyki budownictwa tunelowego od lat 60. wystarcza, by zaobserwować oczywisty trend – coraz większa liczba inwestycji idzie w parze z rosnącym natężeniem ruchu drogowego w tych dziesięcioleciach. Jest to spowodowane dwoma czynnikami: niezahamowanym wzrostem ruchu pojazdów prywatnych, jak również rozrastającą się gospodarką towarową i materiałową, w której producenci chcą jak najszybciej i jak najprościej dostarczać swoje produkty do wszystkich zakątków świata. „Więcej, szybciej, dalej“ – hasło to idealnie odzwierciedla zapotrzebowanie na coraz gęstszą sieć bezpiecznych, pozbawionych przeszkód ciągów komunikacyjnych, umożliwiających zaoszczędzenie czasu i kosztów związanych z transportem.

Fazy realizacji projektów w budownictwie tunelowym

Fazy realizacji projektów związanych z budową, utrzymaniem i renowacją konstrukcji tunelowych

  • 1
    &lt;ul&gt;<br/> &lt;li&gt;Budowa nowego obiektu&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Utrzymanie / konserwacja obiektu&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Utrzymanie / renowacja obiektu&lt;/li&gt;<br/>&lt;/ul&gt;<br/>
    &lt;ul&gt;<br/> &lt;li&gt;Budowa nowego obiektu&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Utrzymanie / konserwacja obiektu&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Utrzymanie / renowacja obiektu&lt;/li&gt;<br/>&lt;/ul&gt;<br/>

    Cele projektu

    • Budowa nowego obiektu
    • Utrzymanie / konserwacja obiektu
    • Utrzymanie / renowacja obiektu
  • 2
    &lt;ul&gt;<br/> &lt;li&gt;Projektowanie 2D / 3D&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Zdefiniowanie systemu deskowań&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Zdefiniowanie poszycia&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Zdefiniowanie proces&amp;oacute;w budowlanych&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Opracowanie koncepcji logistycznej&lt;/li&gt;<br/>&lt;/ul&gt;<br/>
    &lt;ul&gt;<br/> &lt;li&gt;Projektowanie 2D / 3D&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Zdefiniowanie systemu deskowań&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Zdefiniowanie poszycia&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Zdefiniowanie proces&amp;oacute;w budowlanych&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Opracowanie koncepcji logistycznej&lt;/li&gt;<br/>&lt;/ul&gt;<br/>

    Faza projektowania

    • Projektowanie 2D / 3D
    • Zdefiniowanie systemu deskowań
    • Zdefiniowanie poszycia
    • Zdefiniowanie procesów budowlanych
    • Opracowanie koncepcji logistycznej
  • 3
    &lt;ul&gt;<br/> &lt;li&gt;Montaż deskowania&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Regulacja deskowania&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Przejazd deskowania&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Demontaż deskowania&lt;/li&gt;<br/>&lt;/ul&gt;<br/>
    &lt;ul&gt;<br/> &lt;li&gt;Montaż deskowania&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Regulacja deskowania&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Przejazd deskowania&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Demontaż deskowania&lt;/li&gt;<br/>&lt;/ul&gt;<br/>

    Faza deskowania

    • Montaż deskowania
    • Regulacja deskowania
    • Przejazd deskowania
    • Demontaż deskowania
  • 4
    &lt;ul&gt;<br/> &lt;li&gt;Dostarczenie / rozdzielenie mieszanki betonowej&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Ułożenie mieszanki betonowej&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Zagęszczenie mieszanki betonowej&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Pielęgnacja betonu&lt;/li&gt;<br/>&lt;/ul&gt;<br/>
    &lt;ul&gt;<br/> &lt;li&gt;Dostarczenie / rozdzielenie mieszanki betonowej&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Ułożenie mieszanki betonowej&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Zagęszczenie mieszanki betonowej&lt;/li&gt;<br/> &lt;li&gt;Pielęgnacja betonu&lt;/li&gt;<br/>&lt;/ul&gt;<br/>

    Faza betonowania

    • Dostarczenie / rozdzielenie mieszanki betonowej
    • Ułożenie mieszanki betonowej
    • Zagęszczenie mieszanki betonowej
    • Pielęgnacja betonu

Niezrównana wszechstronność zastosowań – inżynieryjny zestaw konstrukcyjny VARIOKIT

Zetaw inżynieryjny VARIOKIT to prawdziwie uniwersalne rozwiązanie. Jest to jeden z nielicznych systemów na świecie, który może być bez ograniczeń stosowany w budownictwie tunelowym, mostowym i inżynieryjnym. Ta istotna korzyść z punktu widzenia klienta jest rezultatem wysokiej standaryzacji elementów konstrukcyjnych, które można dowolnie ze sobą łączyć. Na system składają się tylko 3 elementy podstawowe:

  • uniwersalny rygiel stalowy SRU
  • szyna wspinania RCS
  • i wypora wysokonośna SLS.

Tym sposobem inżynieryjny zestaw konstrukcyjny VARIOKIT składa się w 80% z elementów standardowych, natomiast pozostałe 20% stanowią elementy dopasowane specjalnie na potrzeby danego projektu. Ponadto możliwość dzierżawy standardowych elemenów PERI zmniejsza kwotę związanego kapitału inwestycyjnego. Jednocześnie klienci PERI na całym świecie otrzymują niezawodny dostęp do zbioru sprawdzonych pod względem technicznym i funkcjonalnym, odpowiednio utrzymanych systemów i produktów. Dodatkową znaczącą korzyścią ekonomiczną oferowaną przez inżynieryjny zestaw konstrukcyjny VARIOKIT jest możliwość rozbudowania go do autonomicznego urządzenia przejezdnego, wyposażonego w napęd jezdny i siłowniki hydrauliczne, umożliwiające precyzyjne i zautomatyzowane wykonywanie szeregu zazębiających się czynności roboczych.