You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Południowa Obwodnica Warszawy, Ursynów

Opis projektu

Lokalizacja: Warszawa, Polska

Warszawski Ursynów to jeden z odcinków budowy Południowej Obwodnicy Warszawy. To właśnie w tej dzielnicy przeprowadzano jeden z najtrudniejszych etapów prac. W budowie jest droga ekspresowa długości 18,5 km, posiadająca 2 jezdnie po 3 pasy ruchu estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.

Wymagania

  • Łuk poziomy w dwóch kierunkach,
  • Brama przejazdowa dla drogi technologicznej,
  • Duża różnica poziomów podparcia przy skarpie.

Klient

Generalny Wykonawca: Astaldi SpA
Podwykonawca: P.R.I. Wysowa Sp. z o.o.

Korzyści dla klienta

  • Uniwersalna krążyna z możliwością dostosowania do przekroju w każdym miejscu,
  • Dostosowanie dostaw materiału w oparciu o harmonogram prac budowlanych,
  • Zastosowanie bramki zaoszczędziło czas na przygotowanie podłoża na skarpach,
  • Bezpieczeństwo wykonywania prac w każdych warunkach atmosferycznych.
     
Leszek Kapłan
Leszek Kapłan
Kierownik robót

Przy współpracy z inżynierami PERI wypracowaliśmy najlepsze rozwiązanie dla tego wymagającego projektu. To unikalny obiekt o skomplikowanej geometrii, dużym spadku podłużnym i zmiennym poprzecznym, dodatkowo jest sprężany. Technolodzy PERI zaprojektowali odpowiednie krążyny, które w trakcie prac mogły być regulowane. Ważna również była bramka przejazdowa pod obiektem, zwłaszcza na czas betonowania, gdyż nie mogliśmy wykonać tam drogi technologicznej. Istotna była również obsługa logistyczna i pewność dostaw deskowań i rusztowań zgodnie z ustalonym harmonogramem. 
Dotrzymanie napiętego terminu robót było możliwe również dzięki stałemu nadzorowi inżynierów z PERI nad prawidłowym montażem i obsługą sprzętu. Podsumowując, dzięki współpracy z firma PERI prace budowlane przebiegały terminowo i profesjonalnie.
 

Rozwiązanie PERI

  • Zastosowanie deskowania VARIO przy wykonawstwie obiektów belkowych pozwoliło na bezpieczny montaż krążyn na poziomie terenu, co minimalizowało ryzyko wystąpienia wypadków,
  • System wież podporowych systemu ST 100 umożliwił bezpieczne podparcie deskowania płyty ustroju,
  • System HD 200 łącznie z belkami HDT pozwolił utrzymać ciąg komunikacyjny na budowie, jak również ominąć przeszkodę w postaci skarpy.