You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Budowa mostu drogowego M-8 w ciągu obwodnicy Szczecinka

Opis projektu

Lokalizacja: Szczecinek, Polska

  • Obiekt dwujezdniowy
  • Zaprojektowany w formie dwóch niezależnych monolitycznych ustrojów nośnych o sprężonym, dwubelkowym przekroju poprzecznym;
  • Ustroje o całkowitej długości teoretycznej równej LT = 160,0 m
  • Podzielone na sześć przęseł o rozpiętościach odpowiednio 23,0 + 4 x 28,5 + 23,0 m

Wymagania

  • Obiekt jest położony na podmokłym terenie, po którym przebiega droga gminna i ciek wodny o nazwie Wilczy Kanał
  • Pod obiektem planowane jest również pozostawienie przestrzeni na przejście dla zwierząt
  • Powyższe warunki terenowe wykluczają rozwiązanie na tradycyjnym stacjonarnym podparciu

Klient

Eurovia Polska S.A.

Korzyści dla klienta

  • Pewność dostaw wymaganego potencjału deskowań i rusztowań na budowę
  • Dotrzymanie napiętego harmonogramu przy użyciu przestawnych systemów deskowań PERI
  • Wykonywanie prac zgodnie z wysokimi wymaganiami technologicznymi projektanta
  • Bezpieczeństwo wykonywania prac na każdym etapie realizacji
  • Szkolenia z zakresu bezpiecznego użytkowania deskowań dla wykonawcy
  • Stały nadzór nad prawidłowym montażem oraz użytkowaniem urządzeń przez technologa PERI
Krzysztof Kolosa
Krzysztof Kolosa
Kierownik Robót Mostowych

„Razem z inżynierami PERI opracowaliśmy optymalne rozwiązanie dla tego wymagającego projektu. Zastosowanie kratownic VRB pozwoliło na sprawną realizację prac przy trudnych warunkach gruntowych. Natomiast pewność dostaw wymaganego potencjału deskowań i rusztowań przełożyła się na dotrzymanie napiętego harmonogramu prac. Dodatkowym atutem PERI był stały nadzór nad prawidłowym montażem i obsługą urządzeń oraz szkolenia na budowie.“

Rozwiązanie PERI

  • Elementy systemu VARIO umożliwiły wykonanie segmentów deskowania bezpiecznie na odkładzie
  • Tarcza wysokośna VST zagwarantowała bezpieczne przeniesienie obciążeń z kratownic VRB
  • Kratownice VRB pozwoliły na realizację obiektu przy trudnych warunkach gruntowych