With some supplementary system components, the VARIOKIT engineering construction kit can also be used for the balanced cantilever construction method. For the construction of the motorway bridge near Tarnow, the construction crew achieved a 4 to 5-day cycle thanks to the easy to use, mechanical solution. At the same time, the high requirements concerning the very small tolerances for the variable bridge cross-sections could be fulfilled.

Most na Dunajcu
Komorów, Polska

Most autostradowy o całkowitej długości 600 m budowany jest w okolicy Tarnowa, ok. 80 km na wschód od Krakowa. Dwanaście par filarów podpiera dwa ustroje nośne o szerokości 13 m każdy. 

 

 

 

Lokalizacja
Kategoria
Budownictwo infrastrukturalne
Uczestnicy projektu
Klient: Dragados S.A.

Budowa

Zdjęcia z fazy realizacji

Opis projektu

Malinowski, Site Manager: Bridge over the Dunajec, Tarnow, Poland
Malinowski, Site Manager: Bridge over the Dunajec, Tarnow, Poland
Karol Malinowski
Kierownik robót mostowych
Systemowe rozwiązania urządzeń formujących PERI VBC są w stosunku do dotychczas stosowanych rozwiązań wyjątkowo rewolucyjne i konkurencyjne. Dzięki przemyślanym, a zarazem prostym i stosunkowo łatwym w obsłudze rozwiązaniom kompatybilnych miedzy sobą systemów, możliwa była sprawna realizacja ustroju w założonym reżimie technologicznym.

Rozwiązania PERI

Pracujesz nad podobnym projektem?

Pomożemy Ci go zrealizować.

With some supplementary system components, the VARIOKIT engineering construction kit can also be used for the balanced cantilever construction method. For the construction of the motorway bridge near Tarnow, the construction crew achieved a 4 to 5-day cycle thanks to the easy to use, mechanical solution. At the same time, the high requirements concerning the very small tolerances for the variable bridge cross-sections could be fulfilled.
With some supplementary system components, the VARIOKIT engineering construction kit can also be used for the balanced cantilever construction method. For the construction of the motorway bridge near Tarnow, the construction crew achieved a 4 to 5-day cycle thanks to the easy to use, mechanical solution. At the same time, the high requirements concerning the very small tolerances for the variable bridge cross-sections could be fulfilled.