Elementy mostu w Tromsø powstały w Polsce – w stoczni jachtowej w Szczecinie – przy użyciu rusztowań PERI UP i systemu VARIOKIT.
Elementy mostu w Tromsø powstały w Polsce – w stoczni jachtowej w Szczecinie – przy użyciu rusztowań PERI UP i systemu VARIOKIT.

Most stalowy w Tromsø
Szczecin/Tromsø , Polska/Norwegia

Finalna konstrukcja to 7-przęsłowy most zespolony stalowo-żelbetowy, o długości ok. 870 m.   
Elementy stalowe  podzielono montażowo na 7 segmentów. Przewidziano 5 segmentów o długości 135 m i wadze około 800 t każdy. Segmenty skrajne były krótsze i miały 77 m  oraz 115 m długości. 
Każdy z segmentów to U-profilowa, ortotropowa przestrzenna blachownica. Wysokość blachownicy była zmienna i wahała się od  3,3 m do 6 m. Szerokość w pasie dolnym wynosiła  ok. 5,5 m. W pasie górnym, zwieńczonym sworzniami Nelsona, szerokość miała  ok. 8 m.  

Lokalizacja
Kategoria
Budownictwo infrastrukturalne
Uczestnicy projektu
Generalny wykonawca: METROSTAV DIZ s.r.o.

Budowa

Zdjęcia z fazy realizacji

Obejrzyj film

Opis projektu

Radek Priesner, Kierownik Robót, METROSTAV
Radek Priesner, Kierownik Robót, METROSTAV
Radek Priesner
Kierownik Robót | METROSTAV DIZ s.r.o.
W czasie budowy wykorzystaliśmy rusztowanie PERI UP i wieże VARIOKIT. Wszystko było projektowanie indywidualnie do tego tematu. Te elementy pozwoliły nam na stabilizację, spawanie i malowanie. Dzięki tym elementom mieliśmy dostęp do każdego miejsca.

Rozwiązania PERI

Pracujesz nad podobnym projektem?

Pomożemy Ci go zrealizować.

Elementy mostu w Tromsø powstały w Polsce – w stoczni jachtowej w Szczecinie – przy użyciu rusztowań PERI UP i systemu VARIOKIT.
Elementy mostu w Tromsø powstały w Polsce – w stoczni jachtowej w Szczecinie – przy użyciu rusztowań PERI UP i systemu VARIOKIT.