You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Tunel drogowy pod Martwą Wisłą

Opis projektu

Lokalizacja: Grańsk, Polska

  • Dwie nitki tunelu złożone z 3 zasadniczych części: wanny dojazdowe łącznie 330 m; tunel realizowany w wykopie otwartym o długości 300 m, drążony za pomocą maszyny TBM 1072,5 m
  • Ponad 12-metrowej wysokości ściany realizowane jako jednostronnie deskowane
  • Płyty górne części tunelu realizowanych w wykopie otwartym o gr. ponad 1,7 m

Wymagania

  • Bezpieczne wykonanie skomplikowanych wielkogabarytowych konstrukcji inżynierskich
  • Konieczność wykonywania konstrukcji z ograniczona ilością przerw technologicznych
  • Podparcie masywnych płyt górnych z koniecznością zapewnienia przejezdności we wnętrzu tunelu

Klient

OBRASCON HUARTE LAIN S.A.

Korzyści dla klienta

  • Pewność rozwiązań dla najbardziej skomplikowanych elementów konstrukcji
  • Bezpieczeństwo wykonywania prac nawet w dość złożonych warunkach realizacji
  • Wykonanie prac zgodnie z wysokimi wymaganiami zamawiającego
  • Pewność dostaw wymaganego potencjału deskowań i rusztowań nawet dla tak ogromnego zadania
  • Szkolenia z zakresu bezpiecznego użytkowania deskowań dla Wykonawcy
Grzegorz Kur
Kierownik budowy

Ze względu na wielkość realizowanego zadania oraz olbrzymi zakres prac żelbetowych, potrzebowaliśmy sprawdzonego dostawcy deskowań i rusztowań. Firma PERI spełnia w pełni nasze oczekiwania, zapewniając profesjonalną obsługę, nowoczesne rozwiązania, płynne i terminowe dostawy oraz wysoki poziom BHP oferowanych systemów.

Rozwiązanie PERI

  • System kozłów oporowych SB zapewniający realizację wysokich ścian w technologii deskowania jednostronnego w szybkim tempie z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa  
  • Uniwersalne deskowanie ścienne VARIO przy dużej ilości przestawień stanowiące najbardziej ekonomiczny system deskowania ścian
  • Wysokonośne Podpory HD 200, szybkie i łatwe w montażu umożliwiające przenoszenie znacznych obciążeń nawet przy dużych wysokościach a jednocześnie dzięki stosunkowo niedużej szerokości nieznacznie ograniczające światło przejazdu
  • Wieże podporowe VST - możliwość wykorzystania dla największych obciążeń (nawet 700 kN na pojedynczy stojak) doskonale zdały egzamin jako podparcie ramp zjazdowych we wnętrzu tunelu  
  • Rusztowania PERI UP wszechstronny, szybki w montażu system umożliwiający bezpieczną realizację najbardziej skomplikowanych obiektów inżynierskich