Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu – budowa tunelu pod Świną.

Tunel pod Świną
Świnoujście, Polska

Zakres inwestycji obejmuje budowę tunelu drążonego w technologii maszyny TBM pod cieśniną Świny wraz z dojazdami do tunelu w postaci wykopu otwartego i tunelu wykonywanego metodą stropową na wyspie Uznam oraz na wyspie Wolin. Elementami układu drogowego będą również: drogi dojazdowe do tunelu, plac manewrowy, skrzyżowanie – rondo na wyspie Wolin i skrzyżowanie typu T na wyspie Uznam. W zakresie inwestycji jest również przebudowa istniejących przyległych ulic.

  • Łączna szacunkowa długość inwestycji : ok. 3200 m
  • Szacunkowa długość tunelu drążonego metodą TBM : ok. 1483,80 m
  • Długość wjazdu na wyspie Uznam w ścianach szczelinowych: ok. 460 m
  • Długość wyjazdu na wyspie Wolin w ścianach szczelinowych: ok. 420 m

 

Lokalizacja
Kategoria
Budownictwo infrastrukturalne
Uczestnicy projektu
Generalny wykonawca: Tunel Świnoujście PORR S.A. PORR Bau GmbH Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. Spółka Cywilna
Klient: SKI-BUD Jakub Bogucki (Podwykonawca wyjść ewakuacyjnych EE1 i EE2)

Budowa

Zdjęcia z fazy realizacji

Opis projektu

Sławomir Skraba, Cezary Iwanowski
Sławomir Skraba, Cezary Iwanowski
Od lewej: Sławomir Skraba, Cezary Iwanowski
Kierownik Budowy, Zastępca Kierownika Budowy
Realizacja Tunel Świnoujście to wymagające technologicznie i logistycznie wyzwanie angażujące ludzi z pasją, pomysłem i doświadczeniem – jednakże by móc zapewnić sukces naszemu Zespołowi Tunel Świnoujście potrzebowaliśmy partnera sprawdzonego, z bogatym doświadczeniem oraz zapleczem materiałowo-projektowym. W wyniku rozmów techniczno-handlowych wybór padł na zespół PERI Polska. PERI sprawdza się jako partner realizacji wraz ze swoim zaangażowaniem oraz ciągłym monitorowaniem postępu prac. Cenimy sobie dobry kontakt oraz szybkość tworzenia rewizji lub rozwiązywania detali projektu już na budowie – dzięki czemu terminowość naszych zadań nie była i nie jest zagrożona. Tego, oprócz jakości, oczekiwaliśmy od naszego partnera w zakresie szalunków. Wybór odpowiedniego dostawcy deskowań był dla nas kluczowy, gdyż praktycznie 80% elementów żelbetowych kontraktu zostało zrealizowanych przy udziale i zaangażowaniu zespołu, począwszy od wsparcia prac maszyn wielofunkcyjnych do budowy konstrukcji prefabrykowanej tunelu, przez realizację ramp przejazdowych w krytycznych miejscach kontraktu, skończywszy na "ciężkich” konstrukcjach pośrednich i bramownicach umożliwiających równoległe prowadzenie prac dla kluczowych elementów kontraktu. Na uwagę zasługuje dodatkowo fakt, ze potencjał realizacyjny, logistyczny oraz zaangażowanie pracowników PERI Polska stanowiło dodatkowy atut w okresie panującej pandemii Covid 19 i czasie konfliktu zbrojnego na Ukrainie. W tym okresie zespół PERI Polska potwierdził swoją pozycję - rzetelnego, wiarygodnego partnera przy realizacji inwestycji budowlanych w tym m.in. nietypowych i skomplikowanych rozwiązań konstrukcyjnych.

Rozwiązania PERI

Pracujesz nad podobnym projektem?

Pomożemy Ci go zrealizować.

Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu – budowa tunelu pod Świną.
Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu – budowa tunelu pod Świną.