You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Rozbudowa Trasy Siekierkowskiej

Opis projektu

Lokalizacja: Warszawa, Polska

  • Trasa Siekierkowska to arteria łącząca węzeł komunikacyjny u zbiegu ulic Czerniakowskiej i Witosa na Mokotowie ze skrzyżowaniem ulic Ostrobramskiej, Marsa i Płowieckiej w dzielnicy Wawer
  • Celem budowy Trasy było odciążenie ruchu kołowego w centrum Warszawy, zwłaszcza w obrębie komunikacyjnym między Pragą Południe a Mokotowem i Ursynowem
  • Kolejnym etapem budowy Trasy Siekierkowskiej to zadanie II B, pomiędzy Węzłem Bora Komorowskiego a ulicą Płowiecką
  • Estakady OE-1 i OE-2 o długości 723 i 419 m przebiegają na wysokości do 12 m od poziomu dotychczasowych ulic

Wymagania

  • Wykonanie filarów, ścian oporowych i ustroju nośnego
  • 6 sekcji betonowania każdorazowo o długości ok. 50 m

Klient

Budimex-Dromex S.A., Warszawa

Korzyści dla klienta

  • Szybkie przestawianie deskowania i rusztowania podporowego
  • Szybki postęp robót oraz oszczędność kosztów
Włodzimierz Bielski
Bauleiter

Krążyny deskowań PERI można było zakotwić do ustroju nośnego i dzięki temu demontować rusztowania podporowe. Pozwoliło to na oszczędności czasu i redukcję kosztów pracy. Właśnie dla budów zlokalizowanych w zabudowie miejskiej szybkie przestawianie deskowań jest szczególnie ważne

Rozwiązanie PERI

  • Krążyny deskowań wykonano na bazie dzierżawnych elementów standardowych do deskowania skrzynkowego przekroju mostu
  • Mocowanie do ustroju nośnego za pomocą ściągów DW 15 w celu szybkiego przestawiania rusztowania podporowego na kolejne przęsło
  • Deskowania płyty pomostowej o konstrukcji belki skrzynkowej inżynierowie PERI skonstruowali na bazie elementów dzierżawczych w systemie VARIO GT 24
  • Rygle stalowe VARIO łączono przegubowo lub na sztywno za pomocą systemowych łączników
  • Regulacja oraz dopasowywanie płyt do geometrii odbywała się za pomocą wypór wysokonośnych SLS
  • Deskowania ustawiane były na rusztowaniach podporowych w systemach ST 100 oraz aluminiowych podporach MULTIPROP, łączonych ramami w wieże