Przekop Mierzei Wiślanej

Przekop Mierzei Wiślanej
Skowronki, Polska

  • Długość kanału żeglugowego - 1,3 km
  • Głębokość kanału - 5,0 m
  • Śluza o długości 270,0 m z dwoma kieszeniami bram
  • Dwa mosty obrotowe
  • Dwa falochrony
  • Oczepy na ściankach szczelnych o łącznej długości ok. 2,0 km
  • Budynek kapitanatu

 

 

Lokalizacja
Kategoria
Budowle hydrotechniczne
Uczestnicy projektu
Generalny wykonawca: konsorcjum: N.V. BESIX S.A , NDI SOPOT Spółka Akcyjna, NDI Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością - zakres deskowań: mosty, oczepy na kanale żeglugowym, falochrony
Podwykonawca robót żelbetowych: Przembud Gdańsk S.A. - zakres deskowań: budynek kapitanatu i śluza

Budowa

Zdjęcia z fazy realizacji

Opis projektu

Paweł Ciomek – kierownik robót na śluzie z ramienia GW (konsorcjum BESIX NDI)
Paweł Ciomek – kierownik robót na śluzie z ramienia GW (konsorcjum BESIX NDI)
Paweł Ciomek
Kierownik robót na śluzie z ramienia GW (konsorcjum BESIX NDI)
Biorąc pod uwagę stopień skomplikowania konstrukcji, reżim technologiczny oraz tempo realizacji robót, zdecydowano się na współpracę z doświadczonym dostawcą systemów dekowań - PERI. Kluczowy był odpowiedni dobór systemów deskowań już na etapie projektów i przygotowania produkcji. Zastosowane systemy zarówno przy budowie mostów a także śluzy pozwoliły sprostać wymogom technologicznym, zapewnić odpowiedni czas realizacji poszczególnych elementów konstrukcji oraz, co najważniejsze, przy odpowiednim poziomie bezpieczeństwa pracy. Dodatkowo zastosowanie kozłów SB-A + SB-B z użyciem deskowanie dźwigarowego VARIO GT24 do obetonowania ścian śluzy pozwoliło na znaczna optymalizacje czasu wykonywania robót na ww. elementach.

Rozwiązania PERI

Pracujesz nad podobnym projektem?

Pomożemy Ci go zrealizować.

Przekop Mierzei Wiślanej
Przekop Mierzei Wiślanej