You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Trasa Słowackiego, Obiekt WD-1

Opis projektu

Lokalizacja: Gdańsk, Polska

  • Wiadukt WD-1 nad ul. Kochanowskiego, terenami kolejowymi oraz ul. Pokoleń Lechii Gdańsk, przy stadionie PGE Arena Gdańsk. Obiekt uznany został przez kapitułę konkursu Związku Mostowców RP za "Dzieło Mostowe Roku 2013"
  • Konstrukcja czteroprzęsłowa, składającą się z trzech przęseł belkowych i przęsła łukowego o rozpiętości 120 m
  • Długość obiektu to 261 metrów
  • Projektant: TOP PROJEKT i GTI
  • Czas trwania: III 2011 - XI 2012

Wymagania

  • Dotrzymywanie napiętych terminów ujętych w harmonogramie
  • Wykonanie zmiennej geometria przekroju skrzynkowego obiektu
  • Konieczność wykonywania robót nad linią PKP, budynkiem PKP oraz istniejącą drogą
  • Profesjonalne wsparcie techniczne
  • Wysokie wymagania dotyczące skomplikowanej formy geometrycznej wezłgowi

Klient

BUDIMEX S. A.

Korzyści dla klienta

  • Proste w obsłudze i stosowaniu systemy VARIO, MULTIPROP i TRIO nie wymagające dużych nakładów roboczych
  • Łatwy i szybki montaż i demontaż wież stosu ST100
  • Dzięki zastosowaniu elementów system HD200, ruch kolejowy i drogowy mógł odbywać się bez zakłóceń
  • Kompleksowa obsługa inżynierska zapewnionej przez Oddział PERI Gdańsk
  • Sukces budowy osiągnięty dzięki dobrej logistyce
Jacek Szymański
Kierownik Budowy

Z PERI współpracuję już od lat. Przy każdej realizacji zawsze mogę liczyć na wysoką jakość sprzętu, najlepszą logistykę, doświadczenie i odpowiednie wsparcie technologiczne na każdym etapie budowy

Rozwiązanie PERI

  • System ściennego deskowania ramowego TRIO pozwolił uzyskać najlepsze efekty równości powierzchni przy wysokim dopuszczalnym parciu mieszanki betonowej
  • Elastyczne dźwigarowe deskowanie ścienne VARIO GT 24 umożliwiło różnorodne rozmieszczenie dźwigarów kratowych i rygli na wspornikach płyty górnej oraz wezgłowi
  • Deskowanie stropowe MULTIFLEX dało możliwość zmiany kierunku dźwigara głównego i rozdzielczego idealnie dostosowując się do każdej geometrii stropu
  • Wieże stosu ST100 zaprojektowana z myślą o szybkim montażu i demontażu. Elementy łączone bez użycia narzędzi
  • Na potrzeby betonowania płyty dolnej uciąglono belki HD 200 pozwalając na pokonanie dużych rozpiętości miedzy kolejnymi wieżami podporowymi a zastosowanie kratownic HD umożliwiło na wykonanie środników na płycie
  • Nad czynnymi torami kolejowymi wykonano bramki przejezdne z zastosowaniem wież wysokonośnych VST, które są jedynymi na rynku systemowymi wieżami o nośności 2.800 kN (280 ton) z hydraulicznym systemem odciążania