You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Muzeum II Wojny Światowej

Opis projektu

Lokalizacja: Gdańsk, Polska

  • Budynek ponad poziomem terenu posiada dwie główne bryły. Pierwsza centralnie zlokalizowana tzw. „wieża” 7-kondygnacyjna, o wys. 40,58 m od poziomu terenu. Druga usytuowana wzdłuż wschodniej granicy działek, 1-kondygnacyjna o zmiennej wysokości od 3,77 do 8,17 m. Kubatura całkowita obiektu 259 035,00 m3.
  • Konstrukcja wieży graniastosłupowa o pochylonych pod różnymi kątami ścianach.
  • Stropy, ściany wysokie pionowe i pochyłe oraz słupy okrągłe o wysokości H=14m wykonane w betonie licowym. 

Wymagania

  • Pochylone ściany o skomplikowanej geometrii zaprojektowane w betonie licowym,
  • Zagwarantowanie bezpiecznego prowadzenia prac na ścianach pochyłych wieży
  • Podparcie wtórne ścian pochyłych umożliwiające wykonanie kolejnych etapów
  • Ściany żelbetowe z wewnętrznymi stalowymi kanałami wentylacyjnymi wykonywane bezściągowo

Klient

WARBUD-HOCHTIEF-MUZEUM II WŚ SPÓŁKA CYWILNA

Korzyści dla klienta

  • Bezpieczeństwo wykonywania prac na wysokości
  • Pewność dostaw wymaganego potencjału deskowań i rusztowań
  • Wykonanie ścian żelbetowych z wewnętrznymi stalowymi kanałami wentylacyjnymi w jednym etapie betonowania na pełną wysokość kondygnacji
  • Zastosowanie systemu VARIO umożliwiło wykonanie ścian w betonie licowym zgodnie z wysokimi wymaganiami architekta.
  • Oszczędność czasu przy rozbudowywanie rusztowań podporowych pod kolejne etapy pracy

Rozwiązanie PERI

  • Pewność dostaw wymaganego potencjału deskowań i rusztowań
  • Deskowanie VARIO umożliwiło wykonanie betonów licowych zgodnie z wysokimi wymaganiami architekta
  • Deskowanie VARIO z elementami systemu VARIOKIT umożliwiło wykonanie skomplikowanej geometrii konstrukcji
  • System pomostów RCS i FB zapewnił bezpieczeństwo pracy na pochyłych ścianach
  • System PERI UP Flex umożliwił dostosowanie rusztowania do skomplikowanej geometrii. Nadbudowywanie kolejnych etapów odbywało się bez konieczności demontażu niższych poziomów.